Altres textos en publicacions no periòdiques

  • Salvador Gurri, un escultor barroc nat a Tona. A «Tona», Festa Major 1977, p. 5.
  • Francesc d’A. Galí (1880-1966). A Josep M. Folch i Torres. Per a una cultura catalana majoritària, nadala de la Fundació Jaume 1, Barcelona, 1980, p. 97.
  • La pintura de flors. Calendari per a 1980. Caixa de Pensions de Catalunya.
  • Nota sobre el paisatgisme, Lluís Rigalt i l’excursionisrme, «Dinàmic Club». Noces d’Or, 1930-1980». Barcelona, gener 1980, pp. 44-45.
  • Breu nota sobre l’Escola d’Olot, I Mostra «Punt Diari». Art Català Contemporani, «Fontana d’Or», Girona, 26 abril – 16 maig 1980, Suplement, pp. 3-4.
  • La pintura modernista en España. Ampliació de l’obra de Hans H. HOFFSTATTER: Historia de la pintura modernista en Europa, Barcelona: Blume, 1981. pp. 247-274.
  • La gran exposición de Manet. A Libro del Año 1983, Barcelona, Salvat Editores, 1983, pp. 178-180.
  • La Bohème, un Modernisme al marge. Al programa de La Bohème, Gran Teatre del Liceu, Barcelona, dies 20, 23, 25 març 1983.
  • Francesc Labarta Planas (1883-1963). A la nadala de la Fundació Jaume I dedicada a l’Expansió de Catalunya en la Mediterrània, any XVII, Barcelona, 1983, pp. 111.
  • Gravats de Mundó. Introducció a la carpeta MUNDÓ: 13 gravats, Barcelona, Barbará – Taller 46, 1983-1984.
  • Trenta-set textos al catàleg del Museu d’Art de Girona. Generalitat de Catalunya: Bisbat de Girona, Diputació de Girona, Girona 1984.
  • Turandot, l’última gran ópera del repertori. Al programa de Turandot, Gran Teatre del Liceu, Barcelona, dies 2, 5 i 8 de febrer 1984.
  • Text il·lustratiu per a l’aiguafort Circ de Josep Amat. A Els Gravadors de la Rosa Vera. Dotze temes de circ, Rosa Vera, Barcelona, 1984.
  • Andrea Chénier, sólida dovella d’un gran arc. Al programa de mà d’Andrea Chénier, Gran Teatre del Liceu, Barcelona, 22, 24, 27 i 29 de novembre, 1985.
  • Tosca, verista y sensual. Al programa de mà de Tosca. Gran Teatre del Liceu, Barcelona, dies 5, 8, 10 i 13 de gener de 1985.
  • Les col·leccions catalanes d’art modern. A Les Antiguitats i els antiquaris, Barcelona, Gremi d’Antiquaris de Catalunya, 1985, pp. 40-53.
  • Tórtola Valencia en el seu món artístic. Text per a la carpeta La llegenda d’una ballarina. Tórtola Valencia. Al I Congrés Internacional de Teatre a Catalunya, Institut del Teatre, Museu de les Arts de l’Espectacle, Diputació de Barcelona; 1985. El mateix text, en traducció castellana, al catàleg de l’exposició Una aproximación al arte frívolo. Tórtola Valencia. José de Zamora, al Teatro Albéniz (Madrid), Comunidad de Madrid 1988, pp. 13-25.
  • La personalitat d’Enric Monjo. Programa del «Museu Enric Monjo», Vilassar de Mar (Barcelona), Diputació de Barcelona, desembre 1985.
  • Presentació de la carpeta 9 Litografies… a Pere Pruna, Barcelona, maig 1986.
  • Presentació del catàleg Joan Barbarà. La Masia. Col·lecció de les estampes i planxes ingressades a la Biblioteca de Catalunya. Diputació de Barcelona, 1986. pp. 5-8.
  • La pintura d’una època, presentació al catàleg del desè aniversari de la «Galeria Oriol», Barcelona, 1986, p. 9.
  • A l’entorn de Vicenç Miralles. Text a la monografia Vicenç Miralles, Barcelona, Indústries Gràfiques Viladot, 1986, pp. 5-11.
  • Pietat Fornesa; l’altra cara del món de Joaquim Homs. Al programa del Concert Homenatge a Joaquim Homs, Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, Centre Cultural, 11 desembre. 1986.
  • Santiago Rusiñol (1861-1931). A la nadala de la Fundació Jaume I, dedicada a Catalans a Amèrica, Any XX, Barcelona, 1986, pp. 126-127.
  • Auge del cartelismo. A Libro del Año 1987, Salvat Editores, Barcelona, 1987. pp. 184-185.
  • Commemoració del Centenari de la Restauració del Monestir de Ripoll (1886-1986). Dissertació acadèmica. Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona, Ajuntament de Ripoll, Ripoll, 1987. pp. 33-39.
  • Noticia sobre els gravadors i dibuixants d’aquest llibre. A Una biografia de Barcelona de Miquel TARRADELL, Ajuntament de Barcelona, 1988. pp. 187-196. (També la traducció anglesa d’aquesta edició).
  • Homenaje a Nonell 1873-1911. A Catálogo nacional de arte contemporáneo, Barcelona: Ibérico 2000, 1990, vol. I, pàgs. 187-189.
  • Presentació al Catàleg 1. Pinacoteca, Museu de Valls, Valls 1991, p. 5.
  • Obras Selectas. 7. Antonio Solà. Pío VII y Blasco de Garay, Museo de Bellas Artes de Asturias, [Oviedo] 1992, 4 p.
  • Enric Ferau i Alsina (…) Tarda d’estiu, i Josep Amat i Pagès (…) El Raval, “Le bateau-mouche”, a Un any d’adquisicions, donacions i recuperacions, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona 1992, pàgs. 86-89 i 160-163.
  • Frederic Marès, la mort d’un personatge, separata de “Revista de Catalunya”, Museu Frederic Marès. Ajuntament de Barcelona, Març 1993.
  • Discurs de contestació. A Art i Silenci, Discurs d’ingrés de l’Acadèmic Electe Il·lm. Sr. Dr. Enric LLIMONA i RAYMAT, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 1994, pàgs. 21-24.
  • (Amb Pilar VÉLEZ). Presentació del fullet Seminario Modernismo gráfico. Formas, Géneros, Técnicas, Fundación Caja del Mediterráneo, Novelda, Febrer 1996.
  • Modest Urgell i Inglada (1839-1919). Paisatge (estudi), Museu d’Art, Girona [1996], full plastificat.
  • Josep Amat i Pagès (1901-1991). Passeig de Sant Feliu, Museu d’Art, Girona [1998], full plastificat.
  • L’or fals de les grans ciutats. A Núria LLIMONA: Del crit al silenci, La Polígrafa, Barcelona 1998, p. 60.
  • El Palau Güell dAntoni Gaudí. A Antoni Gaudí (1852-1926), El Periódico de Catalunya, Barcelona 2002, capítol 3, pàg. 16.
  • Discurs de contestació. A Apunts sobre els ensenyaments artístics a Catalunya (…), Discurs d’ingrés de l’Acadèmic Electe Il·lm. Sr. Josep BRACONS i CLAPÉS, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2004, pàgs. 35-39.
  • Escultures de la façana de la Casa de la Ciutat. “Art Públic” [Pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona] www.bcn.es/artpublic (2004).
  • La col·lecció artística de l’Arxiu Maragall. A Casa Museu Joan Maragall, Biblioteca de Catalunya, Barcelona 2004, pàgs. 85-89.
  • 75 anys de vida artística creadora. A Portes endins. Escola Massana 75 anys, Escola Massana-Ajuntament de Barcelona, 2004, pàgs. 136-137.
  • Retrat de Carles Mani, per Santiago Rusiñol. A “La peça del mes”, Consorci del Patrimoni de Sitges, 2005.
  • Gallinero, El (Regoyos). A Enciclopedia del Museo del Prado, Fundación Amigos del Museo del Prado, Madrid 2006, vol. IV, pàgs. 1120-1121.
  • Regoyos y Valdés, Darío de. A Enciclopedia del Museo del Prado, Fundación Amigos del Museo del Prado, Madrid 2006, vol. V, pàgs. 1822-1824.
  • Casa Milà – la Pedrera. A Meravelles de Catalunya, El Periódico, Ediciones Primera Plana S.A., Madrid 2007, pàg. 37.
  • Escultures de la façana de la Casa de la Ciutat. A Art Públic de Barcelona, Universitat de Barcelona –Ajuntament de Barcelona – Àmbit, Barcelona 2009, p. 42. (edició en paper del text de la web de l’Ajuntament, 2004).
  • Discurs de resposta. A Josep Puiggarí i Llobet (1821-1903), primer estudiós del patrimoni artístic, Discurs d’ingrés de l’Acadèmic Electe Il·lm. Sr. Dr. Bonaventura BASSEGODA i HUGAS, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2012, pàgs. 35-39.
  • Pere Ynglada i el seu món. A Victoria DURÁ: Premi Internacional de Dibuix Ynglada-Guillot 50è aniversari, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2012, pàgs. 11-20. (en castellà pàgs. 172-177).
  • Medallons personals a façanes. A “Art Públic”, Ajuntament de Barcelona / Universitat de Barcelona, XII-2012. {text penjat a internet: http://w10.bcn.cat/APPS/gmocataleg_monum/CambiaIdiomaAc.do?idioma=ca&pagina=welcome}.
  • Discurs de resposta. A Observatori de trames, Discurs d’ingrés de l’Acadèmica Electa Il·lma. Sra. Dra. Rosa VIVES i PIQUË, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2013, pàgs. ##-##.
  • François Maréchal, grabador total / François Maréchal, graveur complet. A Maréchal, grabador-gravurs.Obra gráfica 1995-2012 L’oeuvre gravé, Madrid 1913, pàgs. 27-33.
  • Discurs de resposta. A La història de l’art –de l’arquitectura- català explicada per arquitectes, Discurs d’ingrés de l’Acadèmica Electa Il·lma. Sra. Dra. Raquel LACUESTA CONTRERAS, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2014, pàgs. 101-107.
  • Discurs de resposta. A Els Arrufó (1663-1830). Exemple de l’evolució de les vidrieres del segle XVIII, Discurs d’ingrés de l’Acadèmica Electa Il·lma. Sra. Dra. Sílvia CAÑELLAS, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona 2022, pàgs. 51-52.